poniedziałek, 15 lutego 2016

Pogoda (14)

  Witam. Jak pewnie wielu z was się orientuje podjąłem współpracę z miesięcznikiem Wobec. Właściwie bez tej internetowej gazety pewnie nie miał bym żadnych czytelników, ale nie to ma być sednem wstępu. Chodzi o Pierwszy Ogólnopolski Konkurs Literacki dla Młodzieży im. Bolesława Prusa, który jest organizowany przez redakcję tegoż pisma. Tekst trzeba wysłać na maila podanego w regulaminie, do którego dałem link powyżej. Tak więc, jeśli czytają mnie kreatywni pisarsko ludzie w wieku 13-26 (a liczę, że mam taką widownię) to zapraszam do wzięcia udziału. Skoro o tym mówię to nietrudno zgadnąć iż sam również biorę udział, ale nie ma się co bać. Nawet poza pierwszym miejscem są ciekawe nagrody, a najciekawszym pomysłem jest zbiór najlepszych opowiadań wydany w postaci papierowej do końca roku 2016. Serdecznie zapraszam zarówno do wzięcia udziału jak również do zerknięcia na pogodę, którą właśnie zaczynam.

  A w pogodzie szaro, buro i ponuro. Ma być cały tydzień w chmurach, opadach i temperaturze wachającej się między 5 (maksimum w dzień), a -5 (maksimum w nocy) stopni Celsjusza. Na szczęście wielu z was będzie miało pogodę w nosie (bądź innym otworze) ze względu na ferie, które zaczęły się w kilku województwach. Na nieszczęście jest epidemia grypy i pewnie nie tylko ja mam tego pecha, że pogoda, jaka by nie była, i tak mnie ominie.

  Niektórzy czytelnicy mogą pamiętać jeszcze pogody w okolicach numerka 6 gdzie rozpisywałem się nad niszczycielską siłą huaganu el Nino, który swoim ogromem zmeniał świat. Tym razem czas na jego siostrzyczkę, która, jak w prawdziwym rodzeństwie, nie zamierza być gorsza. Poczekamy- zobaczymy. Jeśli wystąpi- dowiecie się o tym.

  Tymczasem w Hiszpanii i Portugalii szaleją powodzie. Z tego co wiem to jeszcze trochę za wcześnie na wybory Miss Mokrego Podkoszulka. Jednak kraje wieczej fiesty i siesty nic sobie z tego nie robią i po ulewnych deszczach utrzymujących się od kilku dni (i które są zapowiadane na kilka dni kolejnych) toną w błocie i odpadkach z domów tudzież aut. Niestety bądź stety ofiar brak, a straty zostaną oszacowane dopiero po anomalii. Nudy, idziemy dalej.

  Na koniec informacja smutna, poważna i wymagająca chwili ciszy i zadumy. Lubicie Pingwiny z Madagaskaru? No pewnie, każdy lubi. A wierzycie w globalne ocieplenie? Jeśli nie to powiem wam, że właśnie wskutek tego zjawiska wyginęło już 150 tysięcy pingwinów białookich, a zostało tylko tysięcy dziesięć. Szcuje się, że cały gatuneg wymrze do 2020 roku. A wy dalej wierzcie sobie, że globalne ocieplenie to tylko spisek.

  No i to by było na tyle w dzisiejszej pogodzie. Może nie był to tekst najwyższych lotów, ale przynajmniej jakiś jest. Jakość mogła trochę spaść przez chorobę, której padłem niestety ofiarą, ale nie planuje chorować długo i teksty normalnej jakości znów zaczną się pojawiać. Tak więc, bądźcie cierpliwi bo jak mówiła moja mama ,,Tylko spokój nas uratuje".

Do napisania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz